Javna tribuna
Knjige Nakupovalna košarica
Pogoji naročanja

Dragica Čadež Lapajne: OD GLAVE DO PORTRETA, priročnik

Modeliranje z glino

Avtor(ji): Dragica Čadež Lapajne

Kiparski priročnik je vodnik za vse, ki bi radi vstopili v kiparstvo raziskujoče in osebno. Knjiga učinkovito povezuje besedne in (s)likovne informacije, kar olajšuje in pospešuje dopolnjevanje kiparske teorije in prakse. Didaktično dodelan priročnik odlikujeta tematska zgoščenost in jezikovna jasnost, zlasti pa iz njega vejeta odprtost za nove oblikovne rešitve in motivacijska naravnanost.

Format: 21 × 26 cm, 132 strani, večbarvni tisk, trda vezava



 

CENA: 29,00 €
v ceno je vključen 5 % DDV

Izdelek je na voljo

št. izvod ov



Predgovor: prof. dr. Jožef Muhovič
Fotografije: Borko Radešček

Kiparski priročnik izpod peresa Dragice Čadež Lapajne je vodnik za vse, ki bi v kiparstvo radi vstopili raziskujoče in osebno. Namenjen je vsem, ki bi radi ustvarjali namesto posnemali, sistematično napredovali namesto preigravali lestvice poskusov in zmot. V oporo bo vsem, ki bi radi uživali v samohodništvu namesto v strokovnjaškem zaostajanju za zgledi in vzorniki, kot je zapisano v predgovoru.

Priročnik odlikujeta tematska zgoščenost in jezikovna jasnost, zlasti pa operacionalna odprtost in motivacijska intenzivnost. Knjiga zato na vsakem koraku vabi k praktičnemu preskušanju, preverjanju in dopolnjevanju razloženega in prikazanega. Učinkovito povezuje besedne in (s)likovne informacije, kar olajšuje in pospešuje dopolnjevanje kiparske teorije in prakse. Gradivo je organizirano tako, da sledi logiki didaktičnega osvobajanja uporabnikovih likovnih potencialov.

Avtorica izhaja iz treh domnev. Prva pravi, da sta talent in izobraževanje stalno in povratno funkcionalno povezana. Druga govori o tem, da je samostojno kiparsko stvaritev mogoče doseči le s spoznavanjem in spoznanjem temeljev ustvarjalne svobode. Tretja domneva se opira na spoznanje, da je - vsaj v umetnosti - izobraževanje učinkovitejše, če daje prednost osvobajanju človekovih ustvarjalnih zmožnosti namesto kopičenju znanja in podatkov.

Priročnik na začetku obravnava kiparska likovna izrazila, kompozicijo in likovno posnemanje realnosti. V naslednjem poglavju avtorica primerja otroško kiparsko ustvarjanje in ustvarjanje odraslih kiparjev. Nadaljuje s predstavitvijo oblikovanja po neživem in živem modelu ter daje napotke v zvezi s shematičnim prijemom in oblikovanjem izpostavljenih obraznih točk. Nato avtorica nameni pozornost merjenju in proporcem, ob koncu pa spregovori še o kiparskih materialih, načinih obdelave in tehnikah.

Rdeča nit zgoščenega tečaja kiparjenja pod vodstvom Dragice ����adež Lapajne je torej v tem, kako se kiparske stvaritve lotiti pri njenih koreninah. To ni knjiga oblikotvornih formul in vzorčnih zgledov uspelih kiparskih portretnih rešitev, čeprav se v njej najdejo prvovrstni zgledi iz zgodovine umetnosti. To je predvsem knjiga o oblikotvornih ovirah in težavah na poti do takih rešitev ter o praktičnem premagovanju takih ovir in težav.

POGLAVJA: Likovna izrazila, Otroški likovni izraz, Glava in portret v kiparstvu, Kiparski materiali, načini obdelave in tehnike.