Javna tribuna
Knjige Nakupovalna košarica
Pogoji naročanja

Božidar Flajšman: LIKOVNA DEJAVNOST IN EKOLOŠKO OZAVEŠČANJE

Avtor(ji): Božidar Flajšman

Avtor skuša pojasniti oz. utemeljiti povezavo dveh strok, tj. likovne dejavnosti in ekologije. Prikazati želi, kako lahko ta spoznanja uporabimo v izobraževanju oz. učnem procesu in kako ekologija vpliva na likovno ustvarjanje in nasprotno. Meni, da se likovna dejavnost in ekološko ozaveščanje lahko medsebojno podpirata in bogatita.

Format: 23,3 × 24,3 cm, 224 strani, večbrani tisk, trda vezava

 

 

NA ZALOGI SAMO ŠE NEKAJ IZVODOV!

DARILO OB NAKUPU: Tomaž Gorjup, RAZMISLEKI O SLIKARSTVU.

Oglejte si nekaj strani iz knjige
(za listanje potrebujete Acrobat Reader)

 

CENA: 30,00 €
v ceno je vključen 5 % DDV

Izdelek je na voljo

št. izvod ov



Prednosti likovnega prevajanja ekoloških sporočil so jasnost, prepričljivost in privlačnost. Vizualizacija je sredstvo, ki oblikuje odnos do prostora. Pobudnik in graditelj kakovostnega odnosa do prostora pa je vizualizacija likovnega in ne komercialnega tipa, kakršnemu smo priča v vsakodnevni poplavi vizualnih komunikacij.


Kako likovna dejavnost vpliva na ekološko ozaveščenost ?

Likovna dejavnost omogoča, da so učenci ustvarjalni. Ne sprejemajo samo suhoparnih informacij, denimo statističnih podatkov (odstotkov) o onesnaževanju (emisijah) ozračja oziroma podatkov o neki živali pri biologiji, temveč so aktivni, saj te podatke pretvarjajo v likovno doživetje, pri tem pa se emocionalno tudi dobro počutijo. Ekologija na podatkovni ravni je zgolj racionalna, likovnost pa omogoča tudi doživljajsko raven.


Ni pomembno samo učenje dejstev o neki živali - ta se tako ali drugače že naučimo, pomembno je, da neko zgodbo, denimo o medvedu, emisijah v ozračju itd., tudi notranje doživimo, saj tako lahko postane vrednota za celo življenje. Pozitivno čustvo se utrdi.

Avtor poskuša najti odgovore na številna vprašanja, npr.:
Kako v likovno vzgojo uvesti ekološke teme?
Kakšne so povezave med likovno dejavnostjo in ekološkim ozaveščanjem?
Kakšni so lahko ekološki koncepti poučevanja likovne vzgoje?
Kako z likovnim izražanjem prikazati ekološke teme?
Kako pri transformaciji naravnega prostora v likovni prostor ustvariti (dodati) tudi prepričljivo (ekološko) angažiranost?
Ali je lahko likovna dejavnost (likovno razmišljanje) ključen instrument za humano doživljanje sveta?
Ali obstaja skupni imenovalec med likovno dejavnostjo/umetnostjo in ekologijo?

Ekologija govori o medsebojni soodvisnosti, govori o tem, da je vse povezano in odvisno eno od drugega. Likovna dejavnost in umetnost nasploh pa je zmožna povezave - sinteze oz. je edina zmožna najbolj prepričljivo predstaviti življenje.

??