Javna tribuna
Knjige Nakupovalna košarica
Pogoji naročanja

Gregor Geršak, Tomaž Černe, Roman Kamnik: MERJENJA V VESLANJU

Avtor(ji): Gregor Geršak, Tomaž Černe, Roman Kamnik

Knjiga opisuje merilne sisteme, ki jih lahko vgradimo v veslaški čoln in na simulator veslanja. Ti sistemi omogočajo merjenje časovnega poteka trenutne hitrosti čolna, dolžine premik sedeža, sile na veslih in sile odriva nog, navpičnih in vodoravnih kotov vesel. Omogočajo interpretacijo zavesljaja in so pripomoček trenerju in veslaču za optimiziranje učinkovitosti zavesljaja, načrtovanje popravkov veslaške tehnike in usklajevanje več veslačev znotraj veslaške ekipe.

BREZPLAČNA E-KNJIGA.

Oglejte si nekaj strani iz knjige
(za listanje potrebujete Acrobat Reader)

 

CENA: 0,00 €
v ceno je vključen 5 % DDV

Izdelek je na voljo

št. izvod ov



Merjenja v veslanju

Veslanje je eden najuspešnejših slovenskih športov. Številne slovenske medalje temeljijo tudi na temeljitem znanstvenem delu zadnjih petindvajsetih let. Knjiga prikazuje načine merjenja učinkovitosti veslanja v čolnu in na veslaškem simulatorju.

Neverjetni napredki v hitrostih veslaških čolnov so posledica znanstveno-raziskovalnega dela na področju fiziologije, psihologije, sociologije in športne medicine. Izsledkih teh ved omogočajo veslačem, da ustvarijo več energije, medtem ko izsledki biomehanskih meritev in nove veslaške opreme omogočajo še učinkovitejšo energetsko izrabo. Kot pri drugih športih smo tudi pri veslanju priča vse bolj znanstvenem pristopu pri strokovnemu delu, ki uporablja znanstvene rezultate za izboljšanje športnih dosežkov. Meritve, analize, modeliranje, optimizacija in predikcije so postali sestavni del vrhunskega športa, ki tako postaja čedalje bolj načrtovan in spremljan. Čolni pa so vedno hitrejši.

Veslanje je učinkovita telesna vadba, ki zahteva pravilno in usklajeno delovanje večine mišično skeletnega sistema. Vadba veslanja običajno poteka na vodi, ob neprimernih vremenskih pogojih pa na simulatorjih.

Ker pa trenerjevo oko, veslačev subjektivni občutek in štoparica niso edino merilo za učinkovitost veslanja in posledično visoko povprečno hitrost čolna, še posebno kadar je v istem čolnu več veslačev, se je kmalu začel razvoj in razširila uporaba merilnih sistemov, ki beležijo različne biomehanske parametre veslanja. Poleg hitrosti in pospeška čolna so glavni parametri sila na veslo, sila na nožnik, koti vesla, dolžina premika sedeža, itd. S pomočjo takih sistemov lahko danes veslač spremlja hitrost svojega čolna in optimizira veslanje za maksimiranje hitrosti in minimiziranje vložka moči.

Knjiga predstavlja sodobne merilne naprave za športno vadbo, ki omogočajo analizo veslaške tehnike, načrtanje napotkov veslačem za izboljšanje tehnike in optimizacijo učinkovitosti zavesljaja na ergometru in v čolnu. Delo obravnava dva sklopa merilnih sistemov: merilne sisteme, ki se uporabljajo za analizo gibanja in fizikalnih veličin na veslaškem simulatorju, in merilne sisteme, ki se uporabljajo za merjenja v čolnu. Posebno poglavje obravnava tudi merilne napake, ki jih pri meritvi naredimo, in uvede koncept merilne negotovosti.

Predstavljeni so sistemi za merjenje biomehanskih parametrov in in primerjalno študijo, v kateri je sodelovalo deset prostovoljcev, pet nepoznavalcev in pet poznavalcev veslanja. Rezultati študije kažejo, da je tehnika veslanja, predvsem vzorec kinematike gibanj in obremenitev v sklepih, pri poznavalcih podobna in konsistentna pri različnih tempih. Pri nepoznavalcih so razvidni različni vzorci veslanja, ki se s tempom spreminjajo.

V nadaljevanju je predstavljena instrumentalizacija veslaškega čolna. Navedeni so tipični biomehanski parametri za opisovanje učinkovitosti zavesljaja veslača in veslaške ekipe. Predstavljeni so merilni sistemi za merjenje hitrosti in pospeškov čolna, sile na vesla in objemke vesel ter sile odriva nog, merjenje položaja premičnega sedeža in navpičnih in vodoravnih kotov vesla. Prikazane so možnosti interpretacije veslaške tehnike in ugotavljanja optimalnosti veslačevih profilov sil in hitrosti, hkrati pa tudi študij usklajenosti posameznih veslačev znotraj večjih veslaških posadk.